Deze algemene voorwaarden regelen de samenwerking met HoYou, handel drijvend onder de
benaming “HoYou”, met maatschappelijke zetel te 3150 Tildonk, Klein Eikeblok 30 ingeschreven in het KBO en BTW-register met nummer BE0805442567, tel. +32 486 133 151, (hierna genoemd ‘HoYou)
Deze Voorwaarden vernietigen en vervangen alle schriftelijke of mondelinge contracten, voorstellen en verbintenissen die betrekking hebben op hetzelfde voorwerp en die aan de datum van de overeenkomst tussen partijen zouden voorafgaan.
Artikel 1. Definities
1.1 HoYou : Praktijk voor orthomoleculaire therapie, hormoonexpert en voedingsadvies. BTWnr BE0805442567 met als adres Klein Eikeblok 30, 3150 Tildonk.
1.2 De Klant : iedereen die diensten afneemt (live of online) of producten (materiaal of digitale producten) aankoopt bij HoYou (live of via de website). Dit kunnen zowel particuliere personen zijn als zelfstandigen of bedrijven.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen van diensten en producten (materiaal of digitale producten, online of in persoon - hierna 'de diensten') aangeboden door HoYou.
2.2 Bij het bestellen van een dienst of product via de website of de webshop van HoYou, moet de Klant deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waardoor hij instemt met de toepasselijkheid van deze voorwaarden met uitsluiting van alle andere voorwaarden. De aanvaarding
van de Voorwaarden wordt tevens afgeleid uit de normale uitvoering van de diensten door HoYou.
2.3 Als één of meerdere van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zou zijn, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.
2.3 HoYou behoudt zich het recht voor om, op eender welk tijdstip, de algemene voorwaarden te wijzigen of te schrappen en dit zonder dat enige voorafgaande kennisgeving noodzakelijk is. Bij elke bestelling zijn de algemene voorwaarden van toepassing die op dat ogenblik op de website en orderbevestiging werden opgenomen, met uitsluiting van alle eventuele oudere of nieuwere bepalingen.
2.4. De klant is zelf en uitsluitend verantwoordelijk voor de juistheid van alle gegevens die hij of zij doorgeeft. Door het plaatsen van een bestelling of boeken van een dienst via de website, bevestigt de Klant een natuurlijk persoon te zijn, handelingsbekwaam en minstens 18 jaar oud. HoYou draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor bestellingen door personen of entiteiten die niet aan deze criteria voldoen of voor foutieve gegevensvermelding door de Klant.
Artikel 3 – Totstandkoming van de overeenkomst en bestelproces
3.1. Commerciële documenten en aanbiedingen scheppen geen verbintenissen in hoofde van HoYou.
3.2. De overeenkomst tussen HoYou en de Klant komt slechts tot stand op het ogenblik dat de bestelling van producten of diensten geplaatst via de aankoopknoppen op de website, door de invulling van het inschrijvingsformulier of door boeking in een online agendasysteem door de Klant, gevalideerd wordt met een bevestiging die per e-mail verstuurd wordt door HoYou, door het betaalprogramma of door het online agendasysteem. De bevestiging wordt naar het door de Klant opgegeven e-mailadres verstuurd. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om erop toe te zien dat de berichten niet in de spamfolder terechtkomen. Voor de bestelling van producten, is een bevestiging pas mogelijk na aanvaarding van de Algemene Voorwaarden en volledige betaling van de bestelde producten door de Klant. HoYou blijft eigenaar van alle producten tot op het ogenblik van volledige betaling.
3.3. Bestellingen zijn niet bindend voor HoYou zolang deze, na het doorlopen van het bestelproces niet per e-mail of enige ander passend communicatiemiddel zijn bevestigd.
Artikel 4– Prijzen producten
4.1. De op de website/webshop aangegeven verkoopprijzen voor producten op datum van de bestelling, zijn de van toepassing zijnde prijzen. De prijzen worden tevens vermeld in het overzicht van de bestelling. Deze prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn vrijgesteld van BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd onder het stelsel 'Vrijgesteld van BTW'. Na betaling ontvangt de Klant een factuur.
4.2. HoYou hanteert geen verzendings- of leveringskosten ten laste van de klant voor de aankoop van digitale producten. Voor de verzending van fysieke producten zoals werkboeken, zelftesten of eender ander fysiek product hanteert HoYou de verzendkosten in lijn met de grootte van het product. HoYou verbindt zich ertoe duidelijk te communiceren over het bedrag van de verzendkosten op het moment van de aankoop van het product.
Artikel 5 -Prijzen diensten
5.1. Bij aankopen op de website ontvangt de Klant een factuur voor het te betalen bedrag. Op de facturen van HoYou is 0% BTW van toepassing onder de BTW regeling: vrijstelling voor kleine ondernemers.
5.2 Voor diensten geleverd aan bedrijven is de factuur betaalbaar binnen de 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders vermeld in de offerte of op de factuur.
5.2. In geval van betaling op factuur en bij gebreke aan betaling binnen de voorziene termijn, wordt het factuurbedrag en andere kosten en heffingen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verhoogd met een intrest gelijk aan 1% per maand, berekend op het nog openstaande bedrag, waarbij elke begonnen maand beschouwd wordt als zijnde verlopen, en een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% op het bedrag van de nog onbetaalde facturen, met een minimum van 100 EUR. Alle invorderingskosten zijn eveneens voor rekening van de nalatige Klant. Indien de Klant niet tijdig betaalt, is HoYou gerechtigd de Klant toegang tot de opleiding te weigeren totdat de betaling binnen is. In zoverre de Klant verder in gebreke blijft om één of meer uitstaande facturen van HoYou te voldoen, behoudt HoYou zich het recht voor de verdere uitvoering van de opdracht op te schorten tot wanneer alle uitstaande rekeningen worden aangezuiverd (inclusief de toegevoegde schadevergoeding en verwijlinteresten), dan wel de onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst vast te stellen.
5.3. Elke niet-betaling van een vervallen factuur brengt tevens de opeisbaarheid mee van alle andere facturen. Indien HoYou expliciet en schriftelijk afbetalingstermijnen heeft toegestaan, is de totale nog verschuldigde som zonder verdere verwittiging of ingebrekestelling opeisbaar van zodra één afbetalingstermijn niet werd gerespecteerd. Alle betalingen worden eerst aangerekend op de reeds verschuldigde verwijlintresten. Bij niet-betaling zullen alle verschuldigde bedragen via gerechtelijke weg ingevorderd worden.
5.4.Enig protest omtrent een factuur dient binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum en bij aangetekend schrijven aan HoYou te worden gericht. Deze laatste is gerechtigd alle vorderingen over te dragen aan derden, alsmede de eigen verplichtingen ten overstaan van de Klant geheel of deels over te dragen doch blijft HoYou in voorkomend geval garant staan voor de goede uitvoering van deze verplichtingen. De Opdrachtgever is niet gerechtigd zijn rechten en/of plichten ten overstaan van HoYou over te dragen
Artikel 6 – Betaling en Online betaling
6.1. Voor betalingen van een consult in de praktijk van HoYou of op een andere locatie (vb. Intake, bespreking behandelplan, opvolggesprek) gebeurt de betaling ter plaatse na afloop van het consult op contante wijze of elektronisch via Payconic. De betaling voor de inschrijving in een groep infosessie of een online consult gebeurt via een online betaallink op het moment van inschrijven.
6.2 Voor bestellingen van online producten en online diensten vindt de betaling plaats direct na de bestelling. HoYou biedt verschillende manieren aan om op een veilige wijze de online bestellingen elektronisch te betalen via het betalingssysteem en de betalingsvoorwaarden van betalingsprovider Mollie. Middels het plaatsen van een bestelling en betaling via de webshop van HoYou verklaart de Klant tevens kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden van de betalingsprovider en aanvaardt hij erdoor gebonden te zijn.
6.2. Geen enkele bestelling wordt gevalideerd zonder voorafgaand de overeenstemmende betaling te ontvangen.
6.3. HoYou aanvaardt enkel betalingen van rekeningen binnen de Europese Unie
6.4 Bestellingen die in meerdere maandtermijnen worden betaald, zijn betaalbaar op de vervaldatum van het termijn en worden automatisch afgehouden van het opgegeven betaalmiddel. Op de betaaltermijn is geen uitzondering mogelijk. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om voldoende provisie te voorzien om de betaling te laten doorvoeren. Eventuele kosten voor niet-uitgevoerde incasso betalingen worden doorgerekend naar de klant inclusief een administratieve kost van 15€ per mislukte incasso betaling.
Artikel 7 – Levering en risico-overdracht
7.1. Producten besteld via de webshop en werkboeken aangeboden in het kader van een opleidingspakker worden pas ter beschikking gesteld, dan wel geleverd na ontvangst van de betaling overeenkomstig artikelen 4,5 en 6 van de huidige algemene voorwaarden.
7.2. De levering van werkboeken of zelftesten gebeurt via postbedeling of via het eigen vervoer van HoYou of door een externe transportfirma naar keuze van HoYou.
7.3. De risico-overdracht van de goederen vindt plaats op het moment van de sluiting van de overeenkomst in geval van standaard verzending. De Klant draagt vanaf dat ogenblik het risico.
7.4. HoYou kan in geen geval verantwoordelijk gehouden worden voor een levering die later dan verwacht aankomt of een pakket dat verloren raakt door toedoen van derden, door onvoorziene omstandigheden of door overmacht. HoYou is evenmin aansprakelijk voor vertraging of uitblijven van de levering door toedoen van de vervoerder. Als een bestelling niet geleverd wordt binnen de verwachte tijdspanne, zal HoYou evenwel alles in het werk stellen om zo snel mogelijk de bestelde werkboeken alsnog te bezorgen. Zelftesten echter worden niet opnieuw nagezonden.
7.5. Wanneer ondanks alle voorzorgsmaatregelen bepaalde producten tijdens het transport zouden beschadigd raken, kan de Klant contact opnemen met HoYou om naar een oplossing te zoeken
Artikel 8. Dienstverlening HoYou en verplichtingen klant
8.1 Voor de geleverde diensten kan HoYou geen resultaatsgarantie geven. De diensten zullen steeds naar best vermogen worden uitgevoerd maar HoYou staat niet garant voor het succes of de mate waarin de diensten of producten bijdragen aan het gestelde doel van de klant.
8.2 Door het boeken van een individueel consult (fysiek of on-line) of door de inschrijving op een andere dienst of de aankoop van een product bij Hoyou gaat de klant akkoord met de samenwerking met HoYou alsook de prijs en de betalingsvoorwaarden van de desbetreffende dienst of product.
8.3 De klant engageert zich om op het afgesproken tijdstip aanwezig te zijn voor het consult. Indien de klant te laat is, wordt de consulttijd verkort door het aantal minuten dat klant te laat is waarbij de afgesproken prijs wel behouden blijft.
8.4 Indien de klant niet komt opdagen zal hij nog steeds de volledige consult of dienst dienen te betalen.
8.5 De klant kan een consult kosteloos annuleren ten laatste 48u voor aanvang tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
8.6 De klant verstrekt alle gevraagde informatie en/of documenten aan HoYou die nodig zijn voor de goede uitvoering van de diensten. Indien dit niet gebeurt dan kan HoYou de kwaliteit niet garanderen en heeft zij het recht de samenwerking te stoppen zonder enige schadevergoeding. De eventueel reeds uitgevoerde diensten blijven wel betaalbaar aan HoYou.
8.7 De duur van de samenwerking hangt af van de soort dienstverlening. Indien deze duur vooraf niet expliciet is afgesproken is dit afhankelijk van het verwachtingspatroon van de klant alsook het behaalde succes. De klant heeft in dit geval steeds het recht de samenwerking zelf stop te zetten of te onderbreken. Eventuele nog voorziene afspraken of diensten vallen onder de normale annulatievoorwaarden zoals vermeld onder artikel 3 van deze Algemene Voorwaarden.
De eventueel nog openstaande bedragen vervallen niet.
8.8 HoYou heeft steeds het recht een klant te weigeren Ze hoeft een weigering niet te motiveren.
8.9 HoYou behoudt zich het recht voor om deelnemers van een dienst, zowel fysiek als on-line, die door hun gedrag het normale verloop van de dienst verstoren of belemmeren, van deelname uit te sluiten. Indien deze uitsluiting tijdens een dienst gebeurd dan blijft de desbetreffende dienst volledig betaalbaar door De Klant.
8.10 HoYou heeft het recht om een online groepstraject of live groepssessie te annuleren indien er te weinig deelnemers zijn of teveel deelnemers hebben afgehaakt.
8.11 Voor diensten die werden geannuleerd door HoYou en waarbij De Klant vooraf had betaald zal er een directe en volledige terugbetaling gebeuren zonder enige extra schadevergoeding.
Specifieke aanvullende voorwaarden voor een lezing of event in groep:
Bij inschrijving ontvangt de Klant de betaaluitnodiging voor de deelname aan de lezing of event. Elke inschrijving is pas definitief na ontvangst van de betaling.
Indien HoYou de lezing of event annuleert, wordt de Klant volledig terugbetaald zonder extra schadevergoeding.
Indien de Klant zelf wenst te annuleren, gelden deze voorwaarden:
* annulatie meer dan 2 weken voor de startdatum resulteert in een volledige terugbetaling van het betaalde inschrijvingsgeld.
* annulatie tussen 2 en 1 week voor de startdatum resulteert in een terugbetaling van 50% van het betaalde inschrijvingsgeld.
* annulatie binnen de week voor de lezing of event is er geen terugbetaling.
Uitschrijven uit de lezing of event kan door een mail te sturen naar elies@hoyou.be. Aangekochte tickets voor een lezing of workshop mogen aan derden worden doorgegeven, echter is Hoyou hiervoor niet verantwoordelijk.
De lezing of workshop in groep gaat door bij minimum 5 deelnemers. De lezing of workshop in groep wordt door HoYou ten laatste 7 kalenderdagen voor de geplande datum bevestigd.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid, vrijwaringen, overmacht en uitsluitingen
9.1. Behoudens de expliciete verbintenissen aangegaan door HoYou krachtens deze algemene voorwaarden, is de aansprakelijkheid van HoYou beperkt tot de aansprakelijkheid die dwingend door de wet is opgelegd.
9.2 HoYou is niet aansprakelijk voor eventuele negatieve gevolgen of schade van welke aard ook ten gevolge van een advies indien dit het gevolg is van onvolledige of onjuiste informatie door de klant of indien de klant het opgegeven advies niet volledig of foutief heeft opgevolgd.
9.3 Indien de Klant vermoed enige schade of negatieve gevolgen te ondervinden van het ontvangen advies, dienst of product dan dient de Klant HoYou hiervan per direct te verwittigen zodat de gevolgen of schade kunnen beperkt worden. Indien de klant dit niet doet kan HoYou niet aansprakelijk gesteld worden.
9.4 HoYou kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor gederfde winsten, gemiste besparingen of enige gevolgschade.
9.5 HoYou is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde voedingssupplementen en/of overige (voedings)producten. De leverancier van deze voedingssupplementen en/of overige (voedings)producten, is hiervoor verantwoordelijk.
9.6 De Klant is zelf verantwoordelijk voor het melden van door HoYou geadviseerde voedingssupplementen, overige (voedings)producten of voedingsschema’s aan zijn (huis)arts en, indien dit van toepassing is, andere specialisten of zorgverstrekkers.
9.7 HoYou is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruik door De Klant van de door HoYou geadviseerde voedingssupplementen en/of overige (voedings)producten, als De Klant niet onder regelmatige behandeling van HoYou staat. Onder regelmatige behandeling wordt verstaan dat De Klant minimaal eens per 6 weken op consult bij HoYou is geweest.
9.8 HoYou heeft de nodige verzekeringen afgesloten bij een erkende verzekeraar. Indien HoYou aansprakelijk zou worden gesteld voor enige schade dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het opgenomen bedrag in deze verzekeringspolis en zoals uitgekeerd door de verzekeraar in voorkomend geval.
9.9. HoYou doet een uiterste inspanning om ervoor te zorgen dat de website en de webshop 7 dagen per week, 24 uur per dag toegankelijk en beschikbaar zijn. Het is echter mogelijk dat door onderhoud, website of netwerk updates of door andere oorzaken of onderbrekingen buiten de schuld van HoYou, toegang tot de site onderbroken wordt. HoYou kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verliezen of schade als gevolg van dergelijke onderbrekingen. Evenmin is zij aansprakelijk voor schade die rechtstreeks of onrechtstreeks veroorzaakt wordt door het gebruik van de website of de webshop, de mogelijkheid om een online bestelling te plaatsen, noch door een andere daad van de Klant of van een derde, ongeacht of deze worden veroorzaakt door een fout of nalatigheid, bijvoorbeeld (niet limitatief) ingevolge een ontwerp-, materiaal- of fabricagefout aan het product. HoYou heeft tevens geen enkele persoonlijke informatieplicht voor online bestellingen.
9.10. HoYou is niet aansprakelijk voor enige materiële of lichamelijke schade, onrechtstreekse schade of gevolgschade, die de Klant en/of zijn aangestelden lijden om welke reden ook, hieronder begrepen (niet limitatief) een tekortkoming, nalatigheid, fout of zware fout van haar of haar aangestelden of leveranciers.
9.11. Tenslotte kan HoYou niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of gebreken in de uitvoering van de overeenkomst als deze vertragingen of gebreken het gevolg zijn van feiten of omstandigheden die onafhankelijk zijn van haar wil, die niet te voorzien zijn en die niet vermeden kunnen worden (overmacht), zoals bv. (niet-limitatief): ziekte of onbeschikbaarheid van de uitvoerende personen, blokkering van distributie of het niet voorradig zijn van bepaalde producten, natuurramp, brand, overlijden, onverwachte uitbraak van een pandemie, oorlog, … Indien de overheid of een andere instantie beperkingen oplegt die de uitvoering van de opdracht onmogelijk maakt dan zal dit mee onder overmacht vallen. Vb. lock down omwille van Covid.
Indien HoYou wordt getroffen door een situatie van overmacht zal ze de Klant onmiddellijk schriftelijk van op de hoogte brengen.
9.12. Voor zover enige aansprakelijkheid toch weerhouden zou worden, dan is deze beperkt tot terugbetaling van de prijs van het product of de opleiding.
9.13. De website is enkel bestemd om algemene informatie ter beschikking te stellen van de Klant over de producten en activiteiten van HoYou. HoYou heeft met betrekking tot de toegang, het bestelproces, de levering of de andere diensten slechts een inspanningsverbintenis.
9.14. HoYou kan op de pagina’s van haar website links naar andere internetsites plaatsen. HoYou is echter niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze sites, de geadverteerde producten, diensten of andere materialen van externe bronnen of voor veronderstelde of werkelijke schade of verliezen die het gevolg kunnen zijn van het gebruik of de verbinding met dergelijke sites of externe bronnen.
Artikel 10 – Annulering van online bestellingen
10.1. De bestelling van diensten zoals online trajecten en online pakketten, kan door de Klant enkel rechtsgeldig worden geannuleerd bij een per post aangetekend schrijven of per e-mail. In dit laatste geval is de annulatie slechts geldig wanneer HoYou een bevestiging van ontvangst aan de Klant heeft gestuurd.
10.2. Onder annulering wordt verstaan: het afmelden en/of niet verschijnen (online of in persoon) op de opleiding of gesprek zonder voorafgaande afmelding om welke reden dan ook, behoudens gevallen van bewezen overmacht.
10.3. In geval van annulering van een dienst door de Klant 30 kalenderdagen voor de uitvoeringsdatum, wordt 50 EUR als forfaitaire annuleringskost in rekening gebracht. In geval van annulering tussen de 14 en 30 kalenderdagen voorafgaand aan de overeengekomen uitvoeringsdatum, bedraagt de vergoeding 75% van het totaalbedrag. Indien de annulering later gebeurt dan 14 dagen voor de overeengekomen uitvoeringsdatum, bedraagt de vergoeding 100% van het totaalbedrag.
10.4. Bestellingen van (online) producten kunnen niet geannuleerd worden, noch geretourneerd eens het product werd ontvangen, aangezien het product geleverd werd tijdens de herroepingstermijn van de digitale aankoop.
Artikel 11 - Geheimhouding en privacy
11.1 HoYou is gehouden aan geheimhouding en zal alle verkregen informatie van en over De Klant in het kader van de dienstverlening als dusdanig behandelen.
11.2 Geen van de ontvangen gegevens zullen aan derden worden doorgegeven tenzij expliciet vermeld of essentieel in het kader van de uitvoering van de diensten.
11.3 HoYou zal het nodige doen om de gegevens en informatie van de klanten zo goed mogelijk te beschermen maar kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele diefstal of cyberaanvallen.
11.4 HoYou maakt gebruik van computersystemen voor zijn opvolging en zal bij de keuze van deze systemen de veiligheid en privacy als belangrijk element nemen. HoYou kan echter niet aansprakelijk gesteld worden voor het falen van deze systemen of eventuele inbreuken door of via deze systemen. (vb. boekingssoftware en on-line agenda’s, facturatiesystemen, administratieve opvolgsoftware, …)
11.5 De persoonsgegevens zullen worden bewaard gedurende de termijn die noodzakelijk is om aan de wettelijke vereisten te voldoen (onder andere op het gebied van boekhouding)
Artikel 12 - Intellectuele eigendomsrechten
12.1 De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, foto's, afbeeldingen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan HoYou of rechthoudende derden.
12.2 Documenten, adviezen, plannen, schema’s, presentaties, teksten of andere elementen die HoYou aan de klant bezorgt, bevatten mogelijk beschermde elementen die toebehoren aan HoYou of rechthebbende derden. De Klant houdt deze zaken voor zichzelf en zal deze niet delen met derden tenzij met andere zorgverstrekkers in het kader van een algemene behandeling of opvolging.
Artikel 13 – Verwerking persoonsgegevens
13.1. Door een bestelling te plaatsen of een opleiding te boeken, geeft de Klant zijn uitdrukkelijke toestemming aan HoYou om zijn persoonsgegevens te verwerken met het oog op de verwaardiging en verzending van de door hem bestelde producten of het leveren van de bestelde dienst. Daarnaast kunnen de verstrekte gegevens eveneens worden gebruikt voor klantenbeheer, de nieuwsbrief, reclame- of marketingdoeleinden en statistische informatieverzameling omtrent de klanten van HoYou. HoYou verwijst in dit kader ook naar haar privacyverklaring.
13.2. De verantwoordelijke voor de verwerking, HoYou, respecteert de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 24 mei 2016 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van persoonlijke gegevens. Conform deze Verordening, beschikt de Klant over een wettelijk recht op inzage en correctie van zijn persoonsgegevens, alsmede het recht om zijn gegevens volledig te laten verwijderen. Ten dien einde dient de Klant, met bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart), een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan HoYou te sturen.
13.3. Alle persoonsgegevens die via de website of webshop worden verkregen en verwerkt, zullen vertrouwelijk worden behandeld en in geen geval aan derden worden doorgegeven.
Artikel 14 – Klachten
Eventuele klachten dienen aan HoYou te worden gericht.
Artikel 15 – Toepasselijk recht en bevoegde instanties
15.1. Deze algemene voorwaarden en de globale rechtsverhouding tussen Hoyou en de Klant worden beheerst door het Belgische recht, zelfs indien een bestelling vanuit het buitenland zou worden geplaatst. De toepassing van het Weens Koopverdrag inzake internationale
koopovereenkomsten (1980) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
15.2. De klant aanvaardt elektronische bewijsvoering.
15.3. Alle eventuele geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met de rechtsverhouding tussen HoYou en de Klant zullen uitsluitend worden beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Leuven.